سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد قارچ شناسی دامپزشکی

رشته قارچ شناسی دامپزشکی به بررسی و مطالعه قارچ ها و عوامل بیماری زای آن ها بر روی حیوانات می پردازد. قارچ شناسی دامپزشکی یک رشته جدید می باشد که در سال 1391 در دانشکده دامپزشکی ایجاد شد. به طور کلی هدف از این رشته در مقطع کارشناسی ارشد این می باشد که داوطلبان بدانند که قارچ ها از نظر پزشکی دارای چه فوایدی و اهمیتی می باشند و این که بیماری ناشی از هر کدام آن ها چه چیزی است.با توجه به این موضوع که دام ها یکی از منابع اصلی غذای انسان محسوب می شوند، بیماری ها و عفونت های آن ها می توانند در اقتصاد کشور اختلال ایجاد کند. همچنین در تامین غذای سالم انسان نقش بسیاری را ایفا می کنند بنابراین رشته قارچ شناسی دامپزشکی در زندگی افراد حائز اهمیت می باشد. 

قارچ ها موجوداتی هستند که می توانند مفید و خوشمزه باشند و در عین حال می توانند عامل بیماری باشند. رشته قارچ شناسی به طور کلی به بررسی بیماری ها و عفونت های ناشی از قارچ ها می پردازد. قارچ هایی که باعث بیماری حیوانات می شوند را رشته ای به نام قارچ شناسی دامپزشکی مورد مطالعه قرار می دهند. داوطلبانی که علاقمند به مباحث زیست شناسی، میکروب شناسی و کار در محیط آزمایشگاهی هستند، انتخاب این رشته می تواند گزینه مناسبی برای آن ها باشد. علاقمندان به این رشته می توانند با افزایش دانش و مهارت خود، آینده کاری مناسبی را برای خود رقم بزنند.

در مقطع ارشد رشته قارچ شناسی دامپزشکی تنها با گرایش قارج شناسی در دانشگاه های کشور ارائه می گردد. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در حوزه های مختلفی از جمله تدریس، مطالعه و پژوهش، فعالیت در مراکز دامپروری، مراکز دامپزشکی و... فعالیت کنند. به طور کلی با توجه به این موضوع که هر گونه بیماری و آلودگی های ناشی از قارچ ها و میکروب ها، اثرات زیان آوری را بر دام، غذای انسان و فعالیت اقتصادی کشور بر جای می گذارد، وجود متخصصانی که بتوانند این گونه چالش ها را شناسایی و مدیریت کنند، الزامی می باشد.

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد قارچ شناسی دامپزشکی