سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ایمنی شناسی دامپزشکی

شاید تا کنون به این موضوع فکر کرده باشید که آزمون کارشناسی ارشد چگونه برگزار می شود و داوطلبان چطور باید از این مسیر چالش برانگیزی که پیش روی آن ها است، با موفقیت بیرون بیایند. می دانیم که کارشناسی ارشد، مقطعی از تحصیلات عالی می باشد که داوطلبان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، در این آزمون شرکت می کنند و با قبولی بین رقبای خود وارد دانشگاه ها و مراکز عالی سراسر کشور می شوند. داوطلبان شاید از چگونگی و نحوه ثبت نام کنکور ارشد آگاهی کمی داشته یاشند و برای مطالعه دروس خود با چالش هایی روبرو باشند. از این رو ما در مقاله حاضر برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ایمنی شناسی دامپزشکی را ذکر کرده ایم، امیدواریم که کمک شایانی جهت افزایش آگاهی شما عزیزان و نحوه برنامه ریزی درسی شما کرده باشیم. 

ایمنی شناسی یا ایمونولوژی یکی از رشته های تخصصی پزشکی می باشد که به مطالعه و بررسی نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان ها در برابر انواع بیماری ها می پردازد. در حقیقت ایمن ساختن بدن انسان باعث می شود تا در برابر انواع بیماری ها و ویروس ها واکنش بدی از خود نشان ندهد. ایمنی شناسی دامپزشکی نیز با توجه به اهمیت دام و حیوانات بر اکوسیستم طبیعت و زندگی انسان ها، به بررسی همین موضوع در حیوانات می پردازد. ایمنی شناسی دامپزشکی یکی از زیرشاخه های دامپزشکی در مقطع ارشد می باشد که داوطلبان می توانند در مقطع ارشد این رشته را انتخاب نمایند.

داوطلبان علاقمند به رشته ایمنی شناسی دامپزشکی می توانند در کنکور ارشد ثبت نام و پس از قبولی در گرایش ایمنی شناسی ادامه تحصیل دهند. ایمنی شناسی دامپزسکی به مطالعه انواع سیستم های ایمنی و واکنش های طبیعی و غیرطبیعی حیوانات در برابر عوامل بیماری زا و جهش ژنتیکی می پردازد. همچنین متخصصان در این علم، در تلاش هستند که بتوانند راه هایی جهت تقویت سیستم ایمنی حیوانات در برابر عوامل بیماری زا ارائه دهند. به دلیل اهمیت دام ها و حیوانات، این رشته جایگاه و کاربرد ویژه ای در بین شاخه های دامپزشکی پیدا کرده است. 

 

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ایمنی شناسی دامپزشکی