سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه علم

رشته تاریخ و فلسفه علم گرایشی از رشته فلسفه می باشد که به بررسی درباره پیش فرض های علمی می پردازد. به بیانی دیگر فلسفه علم، دانشی از مطالعه نمودن علومی همانند (فلسفه، فلسفه ریاضیات، فلسفه فیزیک، فلسفه علوم کامپیوتر، فلسفه زیست شناسی، فلسفه منطق و...) است. رشته تاریخ و فلسفه علم بسیار جدیدتر از سایر گرایش های رشته فلسفه می باشد و در واقع راهی طولانی برای شکوفایی هرچه بیشتر در پیش دارد. 

رشته فلسفه و تاریخ علم نیز همانند سایر رشته ها دارای متقاضیانی می باشد که تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می گیرند. چنانچه شما عزیزان نیز علاقمند به ورود به این رشته می باشید، بایستی به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد پرداخته و با مطالعه منابع آزمون، خود را برای رقابت با سایر شرکت کنندگان آماده کنید.

گذراندن مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رشته تحصیلی به دو طریق امکان پذیر است:

  1. کارشناسی ارشد پیوسته: دوره شش یا نهایتا هفت ساله ای است که برای رشته های خاص در حال ارائه می باشد و پیش نیاز ورود به آن، مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی می باشد. در این دوره دانشجو ملزم به پشت سر گذاشتن 172 تا 182 واحد درسی می باشد. 
  2. کارشناسی ارشد ناپیوسته: دوره دو یا نهایتا سه ساله ای است که پیش نیاز ورود به آن داشتن مدرک لیسانس یا کارشناسی می باشد. در این دوره بایستی 28 تا 32 واحد درسی پشت سر گذاشته شود که 4 تا 10 واحد آن به پایان نامه اختصاص دارد. 

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه علم