سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرا

سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی دارای کاربردهای بسیاری هستند. از جمله کاربردهای سنجش از دور می توانیم به (هواشناسی و نظارت بر محیط زیست، مطالعه جو، مطالعه آلودگی جو، مطالعه خاک، مدیریت بر جنگل و...) اشاره کنیم. همچنین از کاربردهای سامانه اطلاعات جغرافیایی می توانیم (جغرافیا، نقشه کشی و نقشه برداری، هواشناسی، محیط زیست، شهرسازی و...) را نام ببریم.این رشته در خارج و داخل ایران از بارار کار خوبی برخوردار است. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در سازمان هایی مانند سازمان آب و هواشناسی، شهرداری ها، دانشگاه ها و سازمان حمایت از محیط زیست مشغول به کار شوند. 

گذراندن مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رشته تحصیلی به دو طریق امکان پذیر است:

  1. کارشناسی ارشد پیوسته: دوره شش یا نهایتا هفت ساله ای است که برای رشته های خاص در حال ارائه می باشد و پیش نیاز ورود به آن، مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی می باشد. در این دوره دانشجو ملزم به پشت سر گذاشتن 172 تا 182 واحد درسی می باشد. 
  2. کارشناسی ارشد ناپیوسته: دوره دو یا نهایتا سه ساله ای است که پیش نیاز ورود به آن داشتن مدرک لیسانس یا کارشناسی می باشد. در این دوره بایستی 28 تا 32 واحد درسی پشت سر گذاشته شود که 4 تا 10 واحد آن به پایان نامه اختصاص دارد. 

علاقمندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که قصد شرکت در آزمون را دارند، لازم است از مشاوران خبره و کارآزموده راهنمایی دریافت کنند. تیم مشاوران برتر آماده ارائه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی و تمام رشته های مقطع کارشناسی ارشد می باشد و شما عزیزان می توانید برنامه ای متناسب با شرایط خودتان همراه با پشتیبان کنکور کارشناسی ارشد از مشاوران برتر دریافت کنید.

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی