سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی

رشته ترویج و آموزش کشاورزی یکی از زیرمجموعه های علوم تجربی می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی برای ورود به دانشگاه ها و مراکز عالی در این رشته باهم به رقابت می پردازند. فارغ التحصیلان در این رشته، روش های عملی و تئوری کشاورزی نوین را می آموزند و این دانش را به افراد دیگر منتقل می کنند. به طور کلی هدف از این رشته، ایجاد تغییر می باشد به طوری که روند تولید محصولات کشاورزی از روش های سنتی به روش های نوین و علمی تغییر پیدا کند. لازمه موفقیت در این رشته علاقه به موضوعات ومباحث کشاورزی می باشد. همچنین افرادی که به رشته ترویج و آموزش کشاورزی ورود پیدا می کنند باید دارای فن بیان خوب و مهارت های ارتباطی بالا باشند.

افرادی که رشته ترویج و آموزش کشاورزی را بر اساس علاقه انتخاب می کنند، می توانند با تلاش و پشتکار خود در مشاغل و سازمان های مختلف فعالیت کنند. از جمله سازمان هایی که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آنها مشغول به کار شوند می توانیم وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، فعالیت در مراکز آموزش کشاورزی و... را نام ببریم. گرایش های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد شامل(ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی، زیست بوم انسانی کشاورزی، آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست و نوآوری و کارآفرینی کشاورزی) می شود. در حال حاضر دانشگاه ها و مراکز عالی کشور تا مقطع دکتری در این رشته دانشجو می پذیرند. 

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، می توانند از مشاوران کارآزموده راهنمایی دریافت کنند و هدف اساسی خود را برای رسیدن به آینده ای درخشان مشخص نمایند. تیم مشاوران برتر در تمامی رشته ها در مقاطع تحصیلی مختلف می توانند برنامه ریزی های درست و اصولی را به شما عزیزان ارائه دهند. ما در این مقاله برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی را ارائه دادیم. امیدواریم که توانسته باشیم کمک شایانی در جهت رفع ابهامات و آگاهی شما عزیزان کرده باشیم. 

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی