سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی باغبانی

رشته علوم و مهندسی باغبانی رشته بسیاز جذابی می باشد و کسانی که علاقمند به گل و گیاه وحضور در طبیعت باشند می توانند این رشته جذاب را در انتخاب خود قرار دهند. رشته علوم و مهندسی باغبانی یکی از شاخه های علوم تجربی می باشد، پس دروس شیمی و زیست شناسی در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین افراد برای ورود به این رشته باید دارای حافظه ای قوی برای به خاطر سپردن حجم زیادی از اسامی علمی و مواد آزمایشگاهی باشند. به طور کلی افرادی که بیشتر روز خود را با خاک، گل و گیاهان می گذراند، آرامش و  شادی بیشتری را احساس می کنند. 

به دلیل نیازهای افراد جامعه به محصولات غذایی، رشته مهندسی باغبانی بازار کار بسیار مناسبی برای علاقمندان به این رشته دارد. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در مشاغل مختلفی مانند شرکت های فرآوری، تولید، صادرات و واردات محصولات گیاهان دارویی و کشاورزی فعالیت کنند. همچنین یکی از پردرآمدترین شغل مربوط به این حوزه احداث گلخانه و احداث آزمایشگاه کشت بافت می باشد. به طور کلی افرادی که به این رشته ورود پیدا می کنند، آینده شغلی مناسبی را می توانند برای خود رقم بزنند. از گرایش های این رشته در مقطع ارشد می توانیم (میوه کاری، سبزی کاری، گیاهان زینتی، فیزیولوژی و اصلاح سبزی ها و...) را نام ببریم. امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری برای این رشته فراهم می باشد.

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، می توانند از مشاوران کارآزموده راهنمایی دریافت کنند و هدف اساسی خود را برای رسیدن به آینده ای درخشان مشخص نمایند. تیم مشاوران برتر در تمامی رشته ها در مقاطع تحصیلی مختلف می توانند برنامه ریزی های درست و اصولی را به شما عزیزان ارائه دهند. ما در این مقاله برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد علوم باغبانی را ارائه دادیم. امیدواریم که توانسته باشیم کمک شایانی در جهت رفع ابهامات و آگاهی شما عزیزان کرده باشیم. 

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی باغبانی