سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد اگرواکولوژی و ژنتیک گیاهی

ژنتیک گیاهی به بررسی ژن ها، تنوع ژنتیکی و وراثت گیاهان می پردازد. به طور کلی پایه رشته ژنتیک گیاهی، زیست شناسی و گیاه شناسی می باشد. مطالعه ژنتیک گیاهی اهداف بسیاری را به دنبال دارد. با بررسی ژنتیک گیاهی می توان بسیاری از محصولات را برای افزایش عملکرد، ایجاد مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و افزایش ارزش غذایی دست کاری ژنتیکی کرد. به طور کلی این علم اثرات اقتصادی زیادی را برجای می گذارد. اگر که  دارای توانای هایی از جمله ذهن خلاق، صبور و دارای پشتکار و عاشق زیست و گل و گیاه می باشید، انتخاب این رشته گزینه مناسبی برای شما می باشد.

داوطلبان می توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد بر حسب علاقه رشته اگرواکولوژی وژنتیک گیاهی را انتخاب نمایند و در آن ادامه تحصیل دهند. گرایش های کارشناسی ارشد این رشته شامل (ژنتیک و به نژادی گیاهی، اگروتکنولوژی، فیزیولوژی گیاهان زراعی، اگرواکولوژی و...) می شود. افرادی که علاقمند به مباحث کشاورزی، ژنتیک و گیاهان هستند می توانند به این رشته ورود پیدا کنند و با تلاش و پشتکار آینده خوبی را برای خود رقم بزنند. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در شرکت های تولیدی دولتی و خصوصی کشاورزی، وزارت جهاد و به عنوان مربی در مراکز آموزشی کشاورزی فعالیت کنند. پذیرش دانشجو در گرایش های ارشد این رشته در حال حاضر در دانشگاه های دولتی، پردیس و آزاد اسلامی صورت می گیرد.

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، می توانند از مشاوران کارآزموده راهنمایی دریافت کنند و هدف اساسی خود را برای رسیدن به آینده ای درخشان مشخص نمایند. تیم مشاوران برتر در تمامی رشته ها در مقاطع تحصیلی مختلف می توانند برنامه ریزی های درست و اصولی را به شما عزیزان ارائه دهند. ما در این مقاله برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد اگرواکولوژی و ژنتیک گیاهی را ارائه دادیم. امیدواریم که توانسته باشیم کمک شایانی در جهت رفع ابهامات و آگاهی شما عزیزان کرده باشیم. 

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد اگرواکولوژی و ژنتیک گیاهی