سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دروس امتحان نهایی دوازدهم

پایه دوازدهم تحصیلی مهم ترین مقطع در دوران مدرسه به حساب می آید زیرا همزمان با ثبت نام کنکور سراسری (ثبت نام کنکور اردیبهشت و ثبت نام کنکور تیر) می باشد. داوطلبان پس از شرکت در امتحانات نهایی پایه دهم و امتحانات نهایی پایه یازدهم بایستی خود را برای شرکت در آزمون های کشوری و نهایی پایه دوازدهم آماده کنند. برای این منظور لازم است از لیست دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم مطلع شوند. در این مقاله به معرفی درس هایی که دارای آزمون کشوری هستند، خواهیم پرداخت. 

امتحانات نهایی پایه دوازدهم تاثیر به سزایی در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور دارد. 

لیست دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم 1402

کنکور سراسری در سال های اخیر با تغییرات عمده ای مواجه شده است. از جمله تغییرات کنکور، تغییر در ضرایب دروس کنکور و میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان می باشد. از همین رو دانش آموزان بایستی خود را برای شرکت در امتحانات نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم آماده کنند و آن دسته از داوطلبانی که از سوابق تحصیلی مناسبی برخوردار نیستند، ثبت نام آزمون ترمیم معدل را به انجام برسانند. 

شایان ذکر است که امتحانات نهایی در سه نیمسال (امتحانات نهایی خرداد، امتحانات نهایی شهریور و امتحانات نهایی دی) برگزار می شود و دانش آموزان موظف به شرکت در آزمون خرداد ماه و دی ماه می باشند و چنانچه در این دو آزمون نمره قبولی را کسب نکنند، بایستی در امتحانات نهایی شهریور ماه یکی از گروه های آزمایشی انسانی، تجربی، ریاضی، علوم و معارف اسلامی شرکت نموده و نمره قبولی را کسب کنند.

 

 

منبع: دروس امتحان نهایی دوازدهم