سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام کنکور 1403

ثبت نام کنکور سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است و داوطلبان شرکت کننده کنکور می توانند در دو آزمون سراسری در سال شرکت داشته باشند. کنکور سراسری و آزاد دو بار در سال و تحت عناوین کنکور دی و کنکور تیر خواهد بود و شرکت کنندگان می توانند نحوه برگزاری آزمون کاغذی یا الکترونیکی را انتخاب کنند. زیرا کنکور از سال 1403 به دو شکل کاغذی و الکترونیکی و با محدودیت های معینی برگزار خواهد شد. چنانچه داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستید، پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید. 

برگزاری کنکور الکترونیکی از سال 1403 اجرایی خواهد شد.

زمان ثبت نام کنکور 1403

همانطور که می دانید روش های گوناگونی برای ورود به دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. از جمله روش های پرطرفدار، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها است. کنکور سراسری جزو آزمون های علمی می باشد که سالیان بسیاری است در ایران برگزار می گردد. البته لازم است ذکر کنیم که آزمون ورود به دانشگاه در اکثریت کشورها به شکل های مختلف در حال اجرا می باشد.

در گذشته کنکور یک مرتبه در سال برگزار میشد و شرکت کنندگان بایستی یک بار در سال خود را برای رقابت با سایر داوطلب ها آماده می کردند. اما در حال حاضر این ماراتن علمی تغییرات بسیار زیادی داشته است و از جمله تغییرات آن، تغییر در زمان ثبت نام و برگزاری آزمون های تیر ماه و دی ماه می باشد. در ادامه تاریخ دقیق ثبت نام کنکور سراسری و آزاد هر کدام از دو نیمسال تحصیلی درج گردیده است.

 

 

 

منبع: ثبت نام کنکور سراسری 1403