سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی کنکور دکتری

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، داوطلبانی که دارای شرایط نام نویسی اینترنتی آزمون دکتری باشند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. اما باید بدانید که قبولی در کنکور دکتری، نیاز به تلاش بسیار و برنامه ریزی درسی درست دارد. به طور کلی بایستی برای قبولی در این آزمون چالش برانگیز دارای پشتکار و اراده، منابع درسی مناسب، برنامه ریزی درسی اصولی و... باشید. در واقع توجه به همین نکات است که فرد را در بین رقبا متمایز می کند.

آزمون دکترای تخصصی یکی از سخت ترین آزمون هایی می باشد که در کشور برگزار می گردد و افراد باید با تلاش و مطالعه دقیق دروس در جلسه کنکور دکترا شرکت کنند. برنامه ریزی درسی در واقع به فرد هدف و انگیزه می دهد. بدون داشتن برنامه، هیچ کاری اصولی و دقیق پیش نمی رود. از این رو پیشنهاد می شود که برای قبولی در این آزمون و داشتن آینده ای بهتر، از برنامه ریزی درسی و مشاوران با تجربه پیروی کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برنامه ریزی دارای چه مزایایی است و چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به سوالات باید بگوییم که برنامه ریزی باعث تقویت اراده و انگیزه فرد می شود. ان که مسیر معینی را برای خود طرح کنید و طبق آن جلو بروید، می تواند شما را چندین گام به اهدافتان نزدیک تر کند. برنامه ریزی برای کنکور دکتری نیز دارای مزایا و اهمیت بسیاری است که در موارد زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • برنامه ریزی باعث آرامش و تقویت انگیزه می شود.
  • برنامه ریزی از پشیمانی در آینده جلوگیری می کند.
  • برنامه ریزی باعث افزایش کیفیت مطالعه می شود.
  • با برنامه ریزی می توانید زمان را مدیریت کنید.
  • برنامه ریز باعث پیشرفت فرد می شود.
  • و...

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور دکتری


برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد

استفاده از روش های مختلف برنامه ریزی نمی تواند نتیجه مطلوبی را در اختیار متقاضی قرار دهد. از این رو توصیه می شود برای بهتر نتیجه گرفتن و قبولی در کنکور ارشد و همچنین تمام آزمون هایی که سالانه برگزار می گردد، از روش های اصولی و درست پیروی کرد. در واقع بهتر است که این کار به متخصص و مشاور تحصیلی بسپارید که بیشترین تجربه و علم را در زمینه برنامه ریزی درسی داشته باشد و بتواند حامی و راهنمای مناسبی تا قبولی شما باشد. در ادامه به انواع روش های برنامه ریزی درسی آزمون کارشناسی ارشد پرداخته ایم.

برنامه ریزی درسی کوتاه مدت

نوشتن برنامه نیاز به اطلاعات کافی در خصوص منابع درسی، رشته های تحصیلی و تکنیک های برنامه ریزی دارد. پیشنهاد می شود که در ابتدا با برنامه کوتاه مدت یا هفتگی پیش بروید و سپس از برنامه های طولانی تر استفاده کنید. بهتر است که پساز شروع مطالعه دروس و تهیه منابع درسی مناسب، یک برنامه آزمایشی یک هفته ای برای خود طرح نمایید تا بیشتر با نحوه عملکرد خود آشنا شوید.

برنامه درسی اول در واقع یک برنامه آزمایشی جهت شاخت از کمیت و کیفیت مطالعه شما است. در این برنامه بایستی از تعداد دروس کم و ساعت های مطالعه پایین استفاده کرد. می توانید در روز سه درس را در نظر بگیرد و در هر بازه 1 ساعت و نیم مطالعه، یک ربع استراحت داشته باشید. همچنین می توانید تعداد تست ها را از 15 تا شروع کنید و در برنامه های بعد با توجه به توانایی خود، ساعت مطالعه و تعداد درس و تست ها را افزایش دهید.

برنامه ریزی درسی میان مدت

پس از این که برنامه آزمایشی هفته اول را اجرا کردید و با نحوه عملکرد خود بیشتر آشنا شدید، بایستی از برنامه های طولانی مدت تر برای مطالعه دروس خود استفاده کنید. در این مرحله نوبت به طراحی برنامه میان مدت یا ماهانه می رسد. داوطلب باید با شناختی که از خود پیدا کرده است و همچنین زمانی که تا روز آزمون دارد، اقدام به طرح برنامه ریزی درسی مناسب و پیروی از آن کند.

در برنامه هایی که ماهانه فرد اجرا می کند، بایستی تمام شرایط و عملکرد خود را زیر نظر بگیرد. همچنین در مدت زمان محدود، تمرکز خود را بر دروسی بگذارد که ضریب بالاتری نسبت به بقیه دارند و فرد در مطالعه و تست زدن آن ها می تواند بهتر عمل کند. مدیریت زمان نیز در برنامه های ماهانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

برنامه ریزی درسی بلند مدت

برنامه ریزی بلند مدت نیاز به اهداف بلند مدت نیز دارند. در حقیقت بدون داشتن هدف هیچ مسیری را نمی توان به درستی پیش رفت و در نهایت به چیزی که می خواهیم، نمی رسیم. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد را دارند، بایستی از برنامه های کوتاه مدت و میان مدت استفاده کنند و با تعیین هدف و شناخت نقاط قوت و ضعف خود، برنامه ریزی بلند مدت نیز داشته باشند.

برنامه ریزی بلند مدت مناسب افرادی می باشد که فرصت بسیاری تا آزمون خود دارند و می توانند مثلا در یک دوره 5 ماهه پس از مطالعه، شرایط خود را سنجیده و بدانند چه مقدار از مباجث را باید مرور کنند و در آزمون های آزمایشی مختلف شرکت نمایند. متقاضیانی که قصد قبولی در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، بایستی دوره زمانی طولانی را به خواندن دروس اختصاص دهند و از برنامه ریزی چند ماهه یا سالانه پیروی کنند.

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد


سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

یکی از آزمون های علمی و چالش برانگیزی که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می گردد، کنکور کارشناسی ارشد می باشد. داوطلبان بسیاری پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی برای ورود به دانشگاه ها و گذراندن مقطع ارشد با یکدیگر به رقابت می پردازند. در اولین مرحله متقاضیان می بایست ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را در صورت داشتن شرایط لازم انجام دهند. در ادامه مقاله، سایت ثبت نام کنکور ارشد و نحوه ورود به آن را برای شما عزیزان ارائه داده ایم، امیدواریم که تا پایان ما را همراهی کنید.

فرآیند نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود.

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

داوطلبانی که قصد ورود به مقطع ارشد را دارند ابتدا باید دفترچه نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد را مطالعه نمایند و از تمامی مراحل شرکت در آزمون از جمله سایت، مدارک، شرایط و مراحل نام نویسی اطلاع کامل یابند. متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد و سراسری در مقطع ارشد صرفا باید یک ثبت نام در سایت انجام دهند زیرا ثبت نام این دو داشنگاه برای ورود افراد به مقطع ارشد با یکدیگر ادغام شده است. فرآیند نام نویسی در این مقطع تحصیلی همانند ثبت نام آزمون سراسری در سایت sanjesh.org صورت می پذیرد. در ادامه به نحوه ورود به سایت ثبت نام کنکور ارشد پرداخته ایم.

 

 

 

منبع: سایت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد


برنامه ریزی آزمون استخدامی وزارت بهداشت

آزمون های استخدامی بسیاری هر ساله توسط سازمان ها وارگان های مختلف برگزار می گردد. این سازمان ها ابتدا با انتشار اطلاعیه ای داوطلبان را آگاه می کنند که این آزمون برگزار می شود. سپس با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام متقاضیان می توانند از تمامی مراحل و شرایط شرکت در آزمون اطلاع یابند. پس از مطالعه دفترچه راهنما، اقدام به نام نویسی آزمون استحدامی می کنند. وزارت بهداشت نیز از این امر مستثنی نیست و برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می کند. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می توانم در این آزمون چالش برانگیز و دارای رقابت بالا، پیروز شوم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اولین گام برای قبولی در آزمون استخدامی علوم پزشکی، داشتن برنامه ریزی درسی اصولی و هدفمند است. پیروی از یک برنامه ریزی درست و مشاور با تجربه می تواند شما را چندین گام به اهدافتان نزدیک تر کند. برنامه ریزی آزمون استخدامی وزارت بهداشت ملزم به رعایت اصول و قواعدی است که بدون رعایت آن ها، تاثیر بسیاری بر نظم و کیفیت مطالعه نخواهد گذاشت.

برای طراحی یک برنامه ریزی درسی ابتدا باید با اصول و نحوه آن آشنا باشید. به طور مثال لازم است که از اصول تست زنی، مطالعه، مرور و... اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید برنامه ریزی را به بهترین شکل جلو ببرید.  بهتر است که ابتدا از برنامه کوتاه مدت استفاده کنید تا بهتر نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و در برنامه های بعد بتوانید تمام ایرادهای خود را اصلاح کنید. انتخاب بهترین مشاور تحصیلی نیز یکی از عوامل مهم در برنامه ریزی و قبولی شما می باشد.

نحوه برنامه ریزی آزمون استخدامی علوم پزشکی ملزم به رعایت نکاتی است. از جمله این نکات می توانیم به تهیه بهترین منابع درسی، برنامه ریزی شخصی سازی شده، توجه به تایم های مرور و جبرانی، مشخص بودن ساعات مطالعه و تست زنی و... اشاره کنیم. البته باید این را هم در نظر بگیرید که برنامه ریزی اگر به دست مشاوری با تجربه انجام شود، می تواند به بهترین شکل شما را به سمت اهدافتان سوق دهد و باعث افزایش کیفیت مطالعه و مدیریت زمان شما نیز شود.

 

 

منبع: برنامه ریزی آزمون استخدامی وزارت بهداشت


پشتیبان آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش و پرورش

در سال های اخیر قبولی در آزمون های استخدامی به چالش بزرگی تبدیل شده است. از یک طرف تعداد متقاضی بالا و از طرفی منابع درسی سنگین و دشوار باعث می شود که قبولی مقداری سخت شود. آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش و پرورش نیز از این امر مستثنی نیست. داوطلبان باید با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارند و بتوانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

داشتن پشتیبان آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش و پرورش تا حد زیادی این گونه موانع و مشکلات را کاهش داده است. در حقیقت افراد می توانند با همراهی مشاوران با تجربه و حاذق با آگاهی کامل قدم بردارند و به نتیجه مطلوبی برسند. شاید از خودتان سوال کنید که پشتیبان چه کارهایی را برای قبولی من انجام می دهد و می توانم چه کمک هایی را از او دریافت کنم؟ در ادامه این مقاله به خدمات و وظابفی که پشتیبان آزمون استخدامی دبیری ارائه می دهد، اشاره کرده ایم.

خدمات ارائه شده توسط پشتیبان آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش و پرورش موسسه محصل

  • معرفی بهترین منابع درسی
  • برنامه ریزی بر اساس شرایط فرد
  • برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت
  • پیگیری وضعبت درسی داوطلب
  • مشاوره آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی
  • مشاوره انگیزشی
  • آموزش اصول تست زنی و مرور
  • آموزش شیوه درست مطالعه
  • برگزاری آزمون های آزمایشی
  • برنامه ریزی بر اساس نقاط قوت و ضعف داوطلب
  • و...

 

 

منبع: پشتیبان آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش و پرورش